Transports Públics de Barcelona

Per moure’s entre les diferents ciutats de la Província de Barcelona hi ha dues xarxes de transport ferroviari. Una és el servei de Rodalies Barcelona de RENFE, amb una xarxa de set línies, i uns 123 milions de desplaçaments anuals, però en els últims anys aquest servei ha empitjorat molt el seu servei i ha tingut nombrosos problemes i errors deguts a l’increment de la demanda , la manca d’inversions, i la mala planificació de les obres de l’arribada de l’AVE a la ciutat. L’altra opció, que dóna servei a poblacions diferents, és el de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya FGC, un servei de trens de rodalies operat i construït per la Generalitat de Catalunya.

També hi ha una àmplia xarxa d’autobusos urbans i interurbans que enllacen les diferents ciutats de la província, i aquestes amb Barcelona.

La xarxa de transport públic intern de Barcelona compta amb la xarxa del Metro de Barcelona que arriba a gran part de la ciutat, composta actualment per 11 línies amb 156 parades i 117 quilòmetres d’extensió, tot i que està sent ampliada amb la prolongació de les línies L2 , L4, L5, L9 i L10 i, s’estan estudiant les prolongacions de les línies L1 i L3.

L’any 2004 diverses administracions, local, metropolitana i autonòmica, van impulsar la reintroducció del tramvia com a mitjà de transport de masses, especialment per comunicar amb les ciutats de l’àrea metropolitana. Amb aquesta finalitat es van crear dues xarxes, Trambaix i Trambesòs i actualment encara està en fase d’implantació i expansió de les seves xarxes.

Els autobusos urbans també són un mitjà de transport eficaç, que consta de 1.070 busos repartits en 103 línies. El servei diürn es complementa amb un servei d’autobusos nocturns anomenat Nitbus que supleix el tancament nocturn de la major part modes de transport públic.

Tots els transports públics esmentats fins ara estan integrats, el que significa que les seves tarifes són iguals, i que es permet fer transbordaments entre diferents mitjans de transport sense haver de tornar a pagar el bitllet.

Un altre servei de transport públic de la ciutat és el Bus Turístic, una flota d’autobusos de dos pisos descoberts amb rutes que tenen les estacions en els principals punts d’interès turístic de la ciutat i servei de guies que comenten els aspectes més interessants de la ruta . Aquest servei no està integrat, i funciona amb un sistema de bitllets vàlids per a un dia.

El servei de taxis de Barcelona és molt característic i inconfusible pels seus característics colors. Els vehicles són negres i amb les portes i capó grocs.

Els amants del medi ambient i l’activitat física es poden decantar per l’ús de la bicicleta per moure’s per Barcelona. L’orografia de la ciutat i el bon temps que sol fer la major part de l’any faciliten l’ús de la bicicleta. Per a això, Barcelona compta amb una àmplia xarxa de carrils-bici per tota la ciutat, així com el servei del bicing, una xarxa d’estacions automàtiques de lloguer distribuïdes per la ciutat.

La mobilitat amb vehicle privat dins de Barcelona, com en qualsevol gran urbs europea, és complicada tot i la bona organització urbanística, amb el seu Eixample i les rondes de circumval, i les grans avingudes que travessen la ciutat (Diagonal, Meridiana, Aragó, Gran Via). Aquesta estructura fa a priori molt fàcil l’orientació i la circulació en vehicle particular. No obstant això, la gran densitat demogràfica i quantitat de vehicles no fan recomanable circular en cotxe. A més, l’ajuntament va inaugurar el maig de 2005 les àrees verdes d’aparcament, i ampli les àrees blaves, que obliguen a pagar per aparcar a la via pública en els districtes més cèntrics de la ciutat. Entre els ciutadans que es mouen en vehicle motoritzat, una gran quantitat ho fa en motos. Barcelona és la ciutat europea amb més quantitat de motos, en proporció al seu nombre d’habitants.
D’altra banda, Barcelona està instal mig centenar d’endolls per recarregar vehicles elèctrics.

Nom Estació Línias de Cercanies Vias Estructura Administrador
Arc de Triomf RodaliesBarcelona L1 Logo.PNG RodaliesBarcelona L3 Logo.PNG RodaliesBarcelona L4 Logo.PNG RodaliesBarcelona L7 Logo.PNG 2 Enterrada Renfe Operadora
El Clot-Aragó RodaliesBarcelona L1 Logo.PNG RodaliesBarcelona L2 Logo.PNG 4 Enterrada Renfe Operadora
Estación de Francia RodaliesBarcelona L2 Logo.PNG 14 Exterior cubierta Adif
Glòries RodaliesBarcelona L3 Logo.PNG RodaliesBarcelona L4 Logo.PNGRodaliesBarcelona L7 Logo.PNG 2 a 6 Enterrada Adif
Passeig de Gràcia RodaliesBarcelona L2 Logo.PNG 2 Enterrada Adif
Plaça de Catalunya RodaliesBarcelona L1 Logo.PNG RodaliesBarcelona L3 Logo.PNG RodaliesBarcelona L4 Logo.PNG RodaliesBarcelona L7 Logo.PNG 2 Enterrada Renfe Operadora
Sagrera RodaliesBarcelona L1 Logo.PNG RodaliesBarcelona L2 Logo.PNG 18 Enterrada Adif
Sant Andreu Arenal RodaliesBarcelona L3 Logo.PNG RodaliesBarcelona L4 Logo.PNG RodaliesBarcelona L7 Logo.PNG 4 Enterrada Renfe Operadora
Sant Andreu Comtal RodaliesBarcelona L2 Logo.PNG 7 Descubierto Renfe Operadora
Sants RodaliesBarcelona L1 Logo.PNG RodaliesBarcelona L2 Logo.PNG RodaliesBarcelona L3 Logo.PNG RodaliesBarcelona L4 Logo.PNG RodaliesBarcelona L7 Logo.PNG 14 Enterrada Adif
Torre de Baró RodaliesBarcelona L3 Logo.PNG RodaliesBarcelona L4 Logo.PNG RodaliesBarcelona L7 Logo.PNG 2 Exterior semicubierta Adif

viqupèdia

%d bloggers like this: